Home

Sunday, January 2, 2011

Permulaan 2011 dgn kisah hitam buat KU..!



Salam semua,

Aku mulakan tahun 2011 dgn kisah
hitam buat diriku..
Dalam keluarga ku sdg bgembira
mendapat ahli baru dalam familyku
tiba2 kisah duka datang dalam kamus hidupku..
Sekaligus ia membuka catatan hitam 
buat aku..Entah aku sendiri tak tahu nak
mulakan cerita ini bagaimana...
Pada tanggal 31/12/2010 berakhir 
dgn kisah happy buat adik aku tapi
ia berakhir dgn kisah duka n permulaan 
kisah hitam tahun baru ku..

Pada pukul 3pagi 1/1/2011, aku telah jatuh
di HOMESTAY MELAKA gara2 berulang alik 
ke tandas kerana mgalami cirit birit n pendarahan 
yg banyak di usus perutku..
Aku dapat rasa aku akan jatuh kerana
tlalu keletihan serta pening dsbbkan pendarahan tersebut..

Dan bila aku sedar,aku dah pun berada 
di hospital penang..
mengikut cerita adiku,swaktu aku jatuh
mulut ku bbuih dan dkerjakan ke
hospital melaka..dan dmasukan ke ccu..
pada 1/1/2011 tghari ayah aku
mgambil kptsn agar aku
dtukarkan ke hospital penang bg memudahkan
family aku dtg melawat..tapi ini bukan kisah hitamku
kerana dah sering kali aku
kerap masuk serta keluar hospital dan tggl bbulan2
dlm hospital kerana sakit kanser usus ku..

Tapi kisah hitamku bmula pagi tadi,
bila aku sedar aku merasakan
sakit yg amat di belakang tulangku...
aku cuba utk bangun tapi aku x mampu bangun
atau mgerakan kepala serta tangan n badan kanan ku...
aku jadi binggung dan memanggil adikku yg berada
dsblhku..tapi tiada jwpn hy renungan yg dberikan..
Tiba2 datang seorg doktor memberitahuku bahawa
anggota sblh badnku iaitu belah kanan mgalami strok dan
kini lumpuh spenuhnya...

Ya allah sekali lagi aku dduga..
dugaan yg aku benar2 berat utk memikirkannya
serta menerimanya..tapi aku tahu ini lah dugaan kehidupanku
yg ALLAH s.w.t telah berikan dan aku bertuah kerana
tak semua manusia didunia ini ddugaa sprt ini..
Allah syg akan hamba2 nya dan kerana itu
ia mberi dugaan ini padaku...

Mesti korang rasa pelik wlpun kisah hitam ni
berlaku tadi pagi,aku masih boleh mcoret didalam
blog aku ni...
Sememangnya ia perit bagiku tapi aku akan 
cuba utk hadapinya walapun ia amat memedihkan serta
myedihkan..dan bagiku pula bila mcoret segalanya 
disini mgurangkan sedikit kesedihan ku...
aku menaip menggunakan sblh tgn ini,
dan aku bsyukur pada illahi kerana masih
syg dan myelamatkan sebelah tgn ku 
utk mcoret kisah ini buat anda semua
agar mjadi teladan serta kekuatan pada 
mereka diluar..Aku akan cuba utk kuat dan menjalankan 
kehidupan harianku seperti biasa..
YA ALLAH KUATKANLAH SEMANGATKU...

5 comments:

Anonymous said...

jg diri baik2

A.S.T.I.N.A said...

Ya Allah...
Begitu dugaan Allah..
Tawakal dan tabahlah dalam menempuhi dugaan.. Semoga segera sembuh..

mawaddah said...

Terima kasih krn menulis entry ni..

sy selalu berasa sy paling malang...

Tp kisah anda memberi sy sedikit kekuatan..

Sy sgt fhm situasi yg anda lalui skrg..krn sy jg pesakit kanser seperti anda..cuma sakit kita lain2..

Bila satu hampir (saya kira hampir sembuh la)...dtg pula satu yg lain...

maknanya..sakit dtg bertimpa2..

maka kdg sy berlagu tangis dlm hati..kenapa sy yg asyik diuji dengan sakit2 begini..

dulu gayahidup sy adalah sgt aktif..tetiba jd begini..sy jd org yg putus asa dlm hidup..

Tp awk..masih mampu bertahan dan saya kira sgtt sgtt tabah...

sy sendiri terlantar dr mac 2009- september 2009.

Tp itu la..Pantang maut sebelum ajal..

Jgn putus asa ye en.nas...

Selagi bernafas...berjuanglah...

HIKMAH ALLAH ITU BESAR DAN INDAH...

Jgn jd seperti saya yg merasakan diri sgt malang pd suatu ketika dulu..

krn...ada lagi org yg lebih malang dr kita..

mawaddah said...

ini suda mcm entry pulak komen di atas...huhu..mahapkan saye

nas said...

baru sedar akan komen ini...insyallah sy akan cuba tabah mharungi semua dugaan ini..dulu sy pun sllu myesal n ttanya dgn dugaan ni tapi si dia bk mbantu...pada awk mawaddah moga akan btambah kuat n baik... :)