Home

Saturday, December 25, 2010

Pembedahan Kimo port utk Kimo..!

Pembedahan yg dijalankan di badan aku.

Salam semua..
Alhamdulilah semalam aku selamat
jalani pembedahan memasukan kimo port
dalam badan ku..ini semua
utk aku jalani rawatan kimo yg dsebabkan sakit
kanser aku...mmg sakit tapi 
semua ni dugaan dari ALLAH utk hambanya..
yg pasti kesabaran je senjata kita sbagai umatnya...

Kepada sesiapa yg mhidapi sakit kanser
dan terpaksa mjalani rawatan kimo terapi
so benda alah ni kena la di tanam kedalam badan kita
utk mbuat rawatan kelak..
 port ini dtanam kedalam badan bmula ke jantung kita
hingga ke lengan atau dada sseorg itu..
seperti aku ditanam dari jantung hingga dadaku.

Baby port ni sangat mahal dan ia tiada peruntukan dimana2
hospital kerajaan atau swasta.
Harga seutas port tsebut berharga diantara RM 2000.00
keatas,manakala jarumnya sebatang berharga RM 15.00 dan hanya blh
digunakan sbanyak 3x..So pada pesakit kanser yg tidak mampu 
mmg sgt memeritkan jika hendak membelinya..
Tapi yg aku tahu jika kita kurang kmampuan,pesakit2 
boleh mdapatkan bantuan dari badan2 kerajaan sprt pusat zakat.

Bila baby port ini berada dalam badan kita,
kita harus mjaga tahap kebersihan kita coz jika dijangkiti kuman melalui
saluran port tu ia boleh mengundang bahaya
kerana ia terus kejantung kita.

Gambar2 dibawah akan menerangkan secara 
detail bagaimana ia dtanam...
sblm bedah kelmarin kena ambil darah dahulu..banyak tu..
ni port tu..
yg kepala bulat tu adalah tempat dimana jarum 
akan dicucuk disitu dan darah akan keluar melalui situ..

ini contoh gambarajah pembedahan
Badan aku ni mcm robot dah..mcm2 besi n wayar ada..
hehe adakah aku layak berlakon ROBOTCOP... :)

semua ditanam ddalam badan.   


No comments: